Blue Wings

Blue Wings

Pelikenttänä koko maailma

Blue Wings on vahva brändi ja arvostettu lehti, jonka houkuttelevuus on säilynyt vuosikymmenestä toiseen. Se luetaan huolella, otetaan mukaan ja säilytetään matkan jälkeen. Panostus laadukkaaseen sisältöön ja pitkäjänteinen julkaisutoiminta ovat luoneet Blue Wingsistä ilmiön, joka kilpailee huomiosta kaupallisten lehtien rinnalla.

Koneen matkustamosta ei löydy kahta samanlaista lukijaa. Blue Wingsin sisällön pitääkin olla yhtä monipuolista. Kohdejuttujen lisäksi bisnes, kulttuuri ja lifestyle-aiheet Suomesta ja maailmalta palvelevat uteliasta ja aikaansa seuraavaa lukijaa. Laajat aiheet taipuvat ajankohtaisiksi jutuiksi tarkan suunnittelun ja ketterän toteutuksen ansiosta.

Lukija tunnistaa hyvän sisällön sekunneissa. Mutta miten relevantti sisältö syntyy, kun kohteena on koko maailma? Laadukas lehti houkuttelee myös tekijöitä. Kansainvälisen maineensa ansiosta Blue Wings saavuttaa mielenkiintoisimmat ilmiöt, kirjoittajat ja valokuvaajat ympäri maailman.

Lue Blue Wingsin digiversio täältä.

Amanda Soila

Sisältösuunnittelija

“The level of care and attention in magazine make me believe the same standard applies to other aspects of the airline as well.”

“Toimituksellisesti paras lehti, johon olen lentomatkoillani törmännyt. Näyttää ihan oikealta aikakauslehdeltä.”

Mediatiedot

Mediakortti PDF

Aineisto-ohje ilmoitukselle

Ilmoitusaineistojen tekniset tiedot:

PDF-aineistojen toimittaminen Aikakausmedia ADS:n kautta on nopeaa, kätevää, turvallista ja kustannustehokasta. Osoite: www.aikakausmedia.fi/ADS

Repro, mainostoimisto, mediatoimisto ja kirjapaino voivat seurata reaaliajassa omien aineistojensa liikkeitä omilta tietokoneiltaan ottamalla yhteyden Aikakausmedian ADS:n palveluun. Lisäksi palvelussa kaikki aineistot tarkistetaan automaattisesti ja mahdollisista virheistä aineiston lähettäjä saa yksityiskohtaisen virheraportin.

Lisätietoja:

kehitysjohtaja Tony Salminen, tony.salminen@aikakausmedia.fi, puhelin (09) 2287 7290.

PDF-aineiston lähettäminen Aikakausmedia ADS:n palvelun kautta on lähettäjälle maksutonta.

Voit lähettää aineistot myös osoitteeseen: aineistot.bluewings@fokusmedia.fi

Aineistojen arkistointi

Aikakausmedia ADS säilytää aineiston 12 kuukautta aineiston saapumispäivästä. Fokus Media Finland edellyttää, että ilmoitusaineisto toimitetaan PDF-muodossa (Portable Document Format) Aikakausmedia ADS:n palvelun (www.aikakausmedia.fi) kautta. Palvelu on lähettäjälle maksutonta. Virheellisten aineistojen uusintalähetyksestä laskutetaan voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

Lisätietoja aineistojen valmistamisesta löytyy Aikakausmedia ADS

PDF aineistojen valmistaminen:

1. Käytettävä ohjelmat

QuarkXPress, Illustrator, FreeHand, PhotoShop, In Design.

2. Sivukoko ja leikkuuvarat

Leikkuuvarat 5 mm yli puhtaaksileikkuun. Leikkausvarat on syytä tehdä ilmoituksen kaikille reunoille, tarpeeton alue rajataan pois asemointivaiheessa. Leikkuuvarojen käyttö merkitään leikkuumerkeillä.

Tekstiä tai logoa ei tule sijoittaa 10 mm lähemmäksi puhtaaksileikkausta (julkaisun koko). Liimasidotuissa lehdissä on huomioitava myös selän vaikutus aukeaman yli menevissä teksteissä. Normaalisti 6+6 mm.

Huomioi takakanteen tulevissa aineistoissa osoitetulostuksen paikka.

3. Värimääritykset

Määrittele kaikki värit prosessiväreinä (CMYK). PMS-värit muuttuvat aina jonkin verran, kun ne muutetaan 4-värisarjaan. Voimakkaan mustan aikaansaamiseksi suuremmille väripinnoille painomme suosittelee aikakauslehtityyppisissä heatset-tuotteissa käytettäväksi 100% musta, 50% cyan, 40% magenta ja 30% keltainen.

4. Fontit

Fokus Media Finland tukee Adobe Type 1 fontteja Macintosh-formaatissa. Kun teet PostScript/PDF-tiedostoa, sisällytä siihen kaikki käyttämäsi fontit. Konvertoi EPSien sisältämät fontit poluiksi.

Älä käytä TrueType -fontteja. TrueType -fonttien tulostuminen oikein ei ole täysin varmaa. Vältä Multiple Master –fonttien käyttöä (MM). Painojen tulostimien RIP-ohjelmat eivät välttämättä tue MM-fontteja.

5. Kuvien käyttö

Kuvien resoluutio 300 dpi