Uudistunut Blue Wings keskittyy painetun lehden parhaisiin puoliin

Uutinen

Fokus Media Sisu toteutti Finnairin ikonisen matkustamolehti Blue Wingsin mittavan uudistuksen, jossa lehti sai uuden ilmeen ja rakenteen. Tammikuussa 2018 avattiin myös Blue Wingsin verkkosivut.

Blue Wingsin uudistuksen taustalla on paitsi halu raikastaa lehden ulkoasua, myös tarve päivittää lehden sisältöä, juttutyyppejä ja aihepiirejä vastaamaan tämän päivän lentomatkustajan tarpeita ja Finnairin nykystrategiaa. Lehden ensimmäinen uudistunut numero ilmestyi lentokoneiden matkustamoihin vuoden vaihteessa. Printtiuudistuksen yhteydessä Fokus Media Sisu suunnitteli ja toteutti myös Blue Wings -verkkosivuston, joka avautui tammikuussa 2018. 

”Haluamme, että Blue Wings on moderni, kansainvälinen ja ajankohtainen aikakauslehti, joka viihteen lisäksi myös haastaa lukijansa”, sanoo päätoimittaja Arja Suominen, joka vastaa Finnairin viestinnästä ja yhteiskuntavastuusta.

Vuonna 1980 perustettu Blue Wings on yksi maailman vanhimpia matkustamolehtiä, ja se on brändinä on tunnettu ja arvostettu.

”Uusi Blue Wings heijastaa Finnairin pohjoismaista ajatusmaailmaa ja asennetta. Tämä näkyy sekä uudessa ulkoasussa, joka on selkeä, raikas ja pohjoismaisen moderni, että lehden aihepiireissä ja lähestymistavassa, jossa rohkeus, selkeys, tasa-arvoisuus, hyvinvointi ja kansainvälisyys nousevat entistä selkeämpään rooliin”, kertoo Suominen.

”Printtilehden hitaasta kuolemasta on puhuttu monta vuotta, mutta etenkin lentokoneen matkustamossa se on edelleen erinomainen käyttöliittymä,” sanoo Fokus Media Sisun Amanda Soila. ”Uudistuksessa olemme keskittyneet painetun lehden parhaisiin puoliin, joita verkkojulkaisussa on mahdotonta imitoida.”

Uudistuksessa lehdelle luotiin rakenne, uusia juttutyyppejä sekä uudistunut ulkoasu. Lisäksi lehdessä esiintyvät ensi vuonna myös uudet vieraskynäkirjoittajat kuten Meik Wiking, Tanskan onnellisuusinstituutin perustaja, taloustoimittaja Eeva Eronen sekä koodauslähettiläs Linda Liukas.

”Blue Wingsin kaltaisen ikonisen lehden uudistaminen oli ihan omanlaisensa haaste erityisesti siksi, että lentomatkustajat ovat läpileikkaus koko maailmasta eivätkä he edusta yhtä tiettyä kohderyhmää. Emme kuitenkaan halua tuottaa tasapaksua julkaisua, joka tarjoaa kaikkea kaikille, vaan teemme lehdestä entistä nasevamman, koskettavamman ja ajankohtaisemman”, tiivistää Soila.

Uudistunut Blue Wings on moderni aikakausilehti kansainvälisesti ajattelevalle lukijalle.

”Halusimme luoda lehden, joka herättää ajattelemaan ja innostaa kokeilemaan uutta.”

Amanda Soila

Sisältöpäällikkö