Kolmesta tuli yksi – Uusi Terraviestintä on vahva B2B-viestinnän osaaja, jolla on myös omat mediansa

Farmit Website Oy, Fokus Median sisältömarkkinointiyksikkö SISU ja Hube Helsinki Oy ovat fuusioituneet. Uuden yrityksen nimi on Terraviestintä Oy.

Terraviestinnästä tulee fuusion ansiosta vahva tekijä B2B-viestinnässä. Yrityksellä on isoja asiakkuuksia metsä-, lääke- ja rakennusteollisuudessa, maataloudessa, autokaupassa sekä pankki- ja vakuutusalalla.

– Olemme asiakas- ja sidosryhmäviestintään erikoistunut viestintäalan yritys. Vahvuuksiamme ovat toimialaosaamisen lisäksi vankka ammattitaito eri viestinnän tuotteissa ja kanavissa sekä keinot saavuttaa tuloksia. Uskon, että näille vahvuuksille on kysyntää. Nykyiset asiakkaamme ovat tehneet kanssamme menestyksekästä yhteistyötä jo vuosikausia, sanoo Terraviestinnän toimitusjohtaja Mikko Saastamoinen

Viestintä sillanrakentajana

Terraviestinnällä on useita kansainvälisiä palkintoja asiakasjulkaisujen toteutuksista. Esimerkiksi Metsä Fibren Timber-asiakaslehti palkittiin lokakuussa 2023 Folio Ozzie Awards -kilpailussa New Yorkissa yli tuhannen ehdokkaan joukosta parhaana vuosijulkaisuna. Lisäksi se sai kunniamaininnan paras lehtiuudistus -sarjassa.

Saastamoisen mukaan toimiva viestintä puhuttelee loppuasiakasta ja tavoittaa heidät tehokkaasti. Tavoitteeseen pääsemiseksi viestinnän, myynnin ja markkinoinnin välisen yhteistyön pitää toimia.

– Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta todellisuudessa viestintäkumppani voi olla arvokas sillanrakentaja organisaatioiden eri yksiköiden välillä, hän kiteyttää.

Terraviestinnässä kaksi omaa mediaa

Terraviestintä on poikkeuksellinen viestintäalan yritys, sillä yhtiöllä on kaksi omaa verkkomediaa, Farmit ja Agrimedia. Farmit julkaisee hyödyllistä kumppanisisältöä maatalousalan yrityksille, ja sillä on kuukausittain noin 50 000 kävijää. Verkkomedia tavoittaa peräti 85 prosenttia maatalousyrityksistä. Agrimedia on puolestaan tilattava verkkomedia, jonka kohderyhmänä ovat niin ikään maatalousalan yritykset.

– Tavoitteemme on nostaa maatalouden ja ruuantuotannon arvostusta Suomessa. Aiomme panostaa molempiin verkkomedioihin tuottamalla niihin enemmän sisältöä, jotta tavoite saavutetaan, Saastamoinen kertoo.

Terraviestinnässä työskentelee 15 kokenutta viestinnän ammattilaista. Yrityksen arvioitu liikevaihto vuodelle 2024 on noin 2,3 miljoonaa euroa. Yhtiön osakkaita ovat Pentti TörmäKimmo KoivikkoPetri Läntinen ja Mikko Saastamoinen. Terraviestinnän uuden johtoryhmän muodostavat Mikko Saastamoinen, Sanna Laakkonen, Mikko Mielikäinen, Satu Summa, Kimmo Koivikko ja Petri Läntinen.

 

Lisätietoja:

Kimmo Koivikko
Partner
kimmo.koivikko@terraviestinta.fi
+358 40 507 2762

Petri Läntinen
Partner
petri.lantinen@terraviestinta.fi
+358 400 477 343

Mikko Saastamoinen
Toimitusjohtaja
mikko.saastamoinen@terraviestinta.fi
+358 40 093 4056