Auto Bild Suomen Palvelu1 -tutkimuksen voittajat 2024 on julkistettu

Auto Bild Suomi ja Palvelu Plus Oy toteuttivat autokaupan suurimman palvelututkimuksen Palvelu1:n jo 20. kerran.

Palvelu1-palvelututkimus toteutetaan niin että Palvelu Plus Oy:n kouluttamat mystery shoppaajat asioivat autokaupoissa normaalin asiakkaan tavoin havainnoiden asiakaspalvelua. Jo 20. kerran toteutettu tutkimus osoittaa, että palvelun laatu on parantunut hieman edellisestä vuodesta, mutta laatu vaihtelee paljon eri merkkien ja jälleenmyyntiketjujen välillä.

Uusien autojen automerkkikohtaisen kisan voitti tänä vuonna BMW. BMW:llä oli tutkimuksen paras asiakaspalvelu ja myyjät saivat erityiskiitosta mm. perusteellisesta varuste- ja rahoitustarpeiden kartoituksesta.

Paras uusia autoja myyvä ketju on Käyttöauto. Käyttöauton myymälöissä oli paras asiakkaiden subjektiivinen kokonaisvaikutelma käynniltä ja erinomainen myyntiaktiivisuus.

Vaihtoautojen kategoriassa voiton vei Saka, jonka myyjät onnistuivat auton ostotarpeiden kartoittamisessa, myyntiesittelyssä ja kaupan päättämisen aktiivisuudessa.

Lue lisää tuloksista Auto Bild Suomi -lehdestä 12/2024. 

Onnittelut kaikille voittajille!

 

Kuvassa vasemmalta oikealle: Sakan myyntijohtaja Olli Pietiläinen ja toimitusjohtaja Petri Poukkula, Käyttöauton aluejohtaja Pasi Järvinen sekä BMW:n toimitusjohtaja Antonino Gomes de Sá ja Customer Advocate Finland & Baltics Linnea Juvonen.

Kuva: Toni Lindström

Pekka Kaidesoja

Päätoimittaja, Auto Bild Suomi